Prato - Reisverslag uit Pistoia, Italië van Lia Schenk - WaarBenJij.nu Prato - Reisverslag uit Pistoia, Italië van Lia Schenk - WaarBenJij.nu

Prato

Blijf op de hoogte en volg Lia

08 September 2012 | Italië, Pistoia

Zoals jullie gelezen hadden zijn we de 7e september naar prato geweest.
Hiervoor hebben sophia en ik nog een kleine photoshoot gehouden, leuk foto'tjes gemaakt op het balkonetje van ons!een paar foto's heb ik bijgevoegd.

Net voordat we heen wouden gaan (naar Prato), en ik alle deuren dicht wou doen in onze kamer kwam er een salamander in onze kamer!
Dit was een groot avontuur, met kussen er naar gooien, met propjes er naar gooien, in de hoop dat hij weer naar buiten vloog. Helaas ging hij precies de verkeerde kant op en schuilde zich ergens achter waardoor we hem dus niet meer konden vinden. We hebben het maar gelaten voor wat het is, en zijn naar Prato gegaan.
We gingen met de trein daar heen en hebben toen maar aan een Italiaanse man gevraagd waar het centrum was. Er was een muziek iets in het centrum, daarom gingen we daar heen. Het was best moeilijk om te vinden, maar toen we een flinke massa mensen zagen wisten we dat we goed zaten. Het was een soort orkest met violen, een aantal toeters en nog wat andere instrumenten. Vooral veel violen. Daarbij was nog een zangeres die beetje opera zong. Was wel heel mooi om te horen.

Tijdens dit optreden kwamen we ook de egyptenaren die ook in de villa slapen tegen, daar hebben we daarna nog wat mee gedronken. Was heel gezellig! Nu moesten we ook echt Engels gaan praten met elkaar, dus dat is wel leuk want anders ben je zo snel geneigd om Nederlands te gaan praten.

De laatste trein ging weer terug om 1 uur in de nacht. We zijn met z’n alle weer terug gegaan naar het huis, het was best fris, maar ik had dan ook alleen een fris jurkje aan. Toen we eindelijk weer thuis waren kwamen we er achter dat de salamander nog steeds in onze kamer was, hij zat op de muur bij de deur om naar buiten te gaan. Ik denk, ik doe de deur even voor hem open maar dat vond ie nogal eng dus vloog ie meteen weer weg….
We zaten in de avond dus nog steeds met een salamander in onze kamer, niet echt een prettig idee…
Sinds dien hebben we hem niet meer gezien/gevonden. Misschien zit ie wel ergens tussen onze kleren!

  • 08 September 2012 - 22:25

    Lia Schenk:

    Inmiddels is de salamander gevonden en heeft hij zijn plekkie in ons huis verlaten.

  • 09 September 2012 - 19:22

    Ingrid:

    Hoi Lia,
    Leuke verhalen heb je geschreven! Lekker hè dat mooie weer als je een vrij weekend hebt, dan kan je tenminste overal naar toe. Prato is een bekende stad. Ik ben benieuwd hoe snel je Italiaans leert, ik vind het een mooie taal.
    groetjes van Coen en Ingrid

  • 10 September 2012 - 09:44

    Coen:

    Hallo Lia,

    Ik zie nu je blog.
    Veel sterke en plezier in het warme Italië. De salamander wil graag bij je wonen.
    De eerste tijd van huis is niet altijd gemakkelijk, probeer vol te houden. We zullen voor je duimen.

    Coen

  • 10 September 2012 - 20:52

    Marja:

    Hoi Lia, wat leuk dat we je kunnen volgen via internet. Ben benieuwd hoe je het vandaag gehad hebt, dat is toch ook weer spannend zo'n eerste stagedag. En dan die salamander, ik ging vast niet slapen voor ik die had, wordt al gek als ik een spin in mijn slaapkamer heb.... en die zijn er momenteel erg veel.
    Vandaag was het hier nog heerlijk weer, waarschijnlijk de laatste dag, vanaf morgen wordt het herfstig geloof ik., maar daar heb jij daar gelukkig geen last van.
    Veel plezier en groeten uit Aartswoud.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lia

Vanaf 2 september tot 8 februari ben ik te vinden in Italië. Ik ga hier op stage voor school. Ik doe de opleiding grafische vormgeving in Hoorn op het Horizon College, aankomend jaar zit ik in de 3e klas, dus heb nog 2 jaar te gaan! In Italië zit ik samen met nog 2 andere klasgenoten en iemand van een andere vormgevers opleiding op onze school. Je kunt hier mijn verhalen volgen die ik beleef in Italië. Veel lees plezier alvast! Lia Schenk

Actief sinds 11 Dec. 2012
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 12437

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 08 Februari 2013

Stage in Italië

11 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: