1 week verder - Reisverslag uit Pistoia, Italië van Lia Schenk - WaarBenJij.nu 1 week verder - Reisverslag uit Pistoia, Italië van Lia Schenk - WaarBenJij.nu

1 week verder

Blijf op de hoogte en volg Lia

11 September 2012 | Italië, Pistoia

Zodan, de 1e week is alweer voorbij. Aan de ene kant is het heel snel gegaan, ook al heb ik het gevoel alsof ik hier al weken zit.
afgelopen zaterdag en zondag hebben we vrij weinig gedaan.
Vrijdag avond waren we naar prato geweest, en we hoopte dat we lekker konden uitslapen maar helaas, het huis is zo gehorig dat je al vroeg wakker wordt. Er is ook een hond tegenover ons die het erg leuk vind om iedere ochtend lekker gaat blaffen. Hij zal wel honger hebben

Zondag zijn we naar de stageplek geweest van Sophia om te kijken waar het was. Nou het was onwijs ver. Om alleen heen te komen is een uur lopen, en dan moet je ook nog eens terug! Het was die dag ook onwijs warm dus we hebben weer heel wat calorietjes verbrand. En we hebben ook weer een klein kleurtje gekregen. Wat een voordeel van Italië is, is dat je niet verbrand. Tenminste ik ben nog geen enkele keer verbrand, en heb best lang in de zon gezeten en alles.
Zondag avond heb ik nog even geskyped met Jesper, alleen de verbinding hier is zo slecht dat het niet echt mee valt om te skypen..

Op dagen zoals afgelopen weekend beginje thuis toch wel erg te missen hoor. Hier doe je dan vrijwel niks, en het is nou ook niet echt een lekker stekkie om te slapen. Je deelt alles met iedereen en tsjaaa... het is gewoon niet altijd even fijn. Het zelf koken valt ook niet helemaal mee. Er zijn hier niet zoveel groentes als ik in Nederland gewend ben. Hopelijk gaat dat sneller beter, en kunnen we aan het eind van dit jaar heerlijk koken!

Het spaanse meisje dat bij ons op de kamer komt is er nog niet. In middels zijn er wel 2 oostenrijkse meiden gekomen. Hele leuke meiden en ook heel sociaal.

Maandag was mijn 1e stage dag. Dat was wel spannend hoor. Ik heb nog niet onwijs veel gedaan, maar ik hoop dat dat nog wel gaat gebeuren. Zou wel fijn zijn natuurlijk. Om 9 uur was ik begonnen en om 1 uur had ik pauze. Hier doen ze aan heel lang pauze houden, want om 3 uur hoefde ik pas weer te beginnen. Het is 20 minuutjes lopen ongeveer naar het huis dus ik ben weer terug naar het huis gegaan waar veel anderen ook waren om even pauze te houden. Het is wel appart hoor, want ze zeggen niet van je mag nu pauze houden. Je moet gewoon zelf opstaan rond een uur of 1 en ciao zeggen en dan weglopen haha! je kan ook wat langer door werken als je dat zou willen dan kan je volgens mijn weer wat eerder weg in de avond. Om 7 uur was ik klaar.
Toen ik thuis kwam zat het huis vol met franse meiden, en en franse jongen. Deze die slapen in een ander huis dat ook van CSCS is. Maar de fransen hadden kookles van de vrouw waar wij ook kookles van hadden gehad!
In de avond hebben we gepingpongd met de Egyptische jongens en meisje wat om te gieren was. Ali, onze "huisbaas" die deed ook mee, een hele leuke man is dat!
Daarna gingen we een spelletje doen en 1 Oostenrijks meisje kwam ook mee doen. We hebben weer gelachen met z'n alle. Daarna lekker te bed gegaan want vandaag moest ik er weer vroeg uit.


  • 17 September 2012 - 15:23

    Trudie Meskers:

    Hallo Lia,
    Zo uit je verhaal op te maken vermaak jij je prima in Italië. Het klinkt gezellig. Ik hoop dat je een leuke en leerzame tijd hebt. Ik zal je verslagen af en toe door lezen om je een beetje te volgen tijdens je Italiaanse avontuur.

    Veel plezier en leermomenten,

    Groet Tante Trudie

  • 17 September 2012 - 16:52

    Marja:

    Hallo Lia,

    Is de eerste stageweek een beetje meegevallen?
    Het zal wel heel erg vreemd geweest zijn denk ik, vooral met de taal.
    Kan je al heel wat zinnen in het Italiaans?
    En al lekkere pasta's maken?

    Veel succes
    Gr. uit Aartswoud.

    P.S. Mieke en Margreet zijn net weggegaan voor een concert in het Ziggo Dome van Lady Gaga.
    ben benieuwd hoe ze het hebben!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lia

Vanaf 2 september tot 8 februari ben ik te vinden in Italië. Ik ga hier op stage voor school. Ik doe de opleiding grafische vormgeving in Hoorn op het Horizon College, aankomend jaar zit ik in de 3e klas, dus heb nog 2 jaar te gaan! In Italië zit ik samen met nog 2 andere klasgenoten en iemand van een andere vormgevers opleiding op onze school. Je kunt hier mijn verhalen volgen die ik beleef in Italië. Veel lees plezier alvast! Lia Schenk

Actief sinds 11 Dec. 2012
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 12495

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 08 Februari 2013

Stage in Italië

11 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: