04-09-12 - Reisverslag uit Pistoia, Italië van Lia Schenk - WaarBenJij.nu 04-09-12 - Reisverslag uit Pistoia, Italië van Lia Schenk - WaarBenJij.nu

04-09-12

Blijf op de hoogte en volg Lia

04 September 2012 | Italië, Pistoia

Vandaag alweer de derde dag dat ik in Italië woon. Nog steeds besef ik niet helemaal dat ik hier echt de komende 5 maanden zal blijven. Dat komt wel als ik aan het werk ben.
Gister hebben we Pele ontmoet, onze begeleider tijdens deze stage-periode. We hebben heel wat dingen door genomen die voor ons van toepassing zijn, en wat gekletst.

Aan het eind moesten we op een brief schrijven wat we verwachten van deze stage en wat we zouden willen leren. Deze brief werd dan in een envelop gedaan met je eigen adress erop. Deze brief wordt dan over 1 jaar opgestuurd zodat wij het kunnen terug lezen!
Na de ontmoeting en uitleg van Pele gingen Joyce en Pele naar het stagebedrijf van Joyce, die is deze dag al begonnen met stage lopen. Lisa, Sophia en ik hebben boodschappen gedaan voor het avond eten en nog wat andere dingen die nodig waren.
We waren dit keer naar een andere supermarkt gegaan, en die was MEGA groot. Het was alleen even iets duurder.

Toen in de avond rond een uur of half 8 á 8 uur gegeten. Het was niet helemaal geslaagd, moeten nog even wennen aan de kookplaten etc. Het vlees was wel errug lekker! Evengoed lekker gegeten.
Sophia en ik hadden ook lekker thee enzo gekocht dus we hebben in de avond lekker koppie thee gemaakt.
Er is geen waterkoker, ( tenminste voor zover wij weten ) dus lekker een pannetje water laten koken. Gelukkig werkt het allemaal heel goed want binnen 10 sec is het water al flink aan het koken.

Ook heb ik nog even boer zoekt vrouw gekeken! De internetverbinding is alleen wel een beetje slecht dus dat is wel jammer. Maar dat moeten we maar voor lief nemen.

Vandaag konden we lekker uitslapen. We hadden om 14.30 pas Italiaanse les. In de ochtend hebben sophia en ik boodschappen gedaan want vanavond gingen wij koken. Lekker spersie boontjes, aardappels en iets ham/kaas achtig iets. leek beetje op kaassoufflé alleen dan met mozzerela.
Die middag hadden we Italiaanse les, dat was wel leuk. Morgen beginnen we pas echt, want vandaag moesten er nog een paar anderen komen en morgen zijn we dan met meerdere mensen zodat we met zijn allen beginnen. We hebben tijdens de les wat kleine dingen geleerd, en veel in het Engels gepraat. Dat is ook wel goed voor mij aangezien mijn Engels niet onwijs goed is. Het is al een stukje beter geworden sinds ik hier ben.
Italiaans lijkt me een hele leuke taal, maar ook best wel moeilijk.

Na de les hebben we gekookt en heerlijk gegeten. Nu zit ik weer lekker op me bedje met een grote kop thee. De kopjes die we hier ter beschikking hebben zijn best klein, dus Sophia en ik hebben een Barbapappa mok gekocht! Super leuk. en lekker groot!

Morgen hebben we weer italiaanse les, kookles en uitleg over hoe het in zijn werk gaat met de stage etc.
Word een lang dagje van 10 tot half 6! Daarna weer even snel avond eten halen, en koken. Wat zal de tijd snel gaan.

Het brood hier is trouwens ook best goed!

Tijd om nu lekker te slapen!

Ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lia

Vanaf 2 september tot 8 februari ben ik te vinden in Italië. Ik ga hier op stage voor school. Ik doe de opleiding grafische vormgeving in Hoorn op het Horizon College, aankomend jaar zit ik in de 3e klas, dus heb nog 2 jaar te gaan! In Italië zit ik samen met nog 2 andere klasgenoten en iemand van een andere vormgevers opleiding op onze school. Je kunt hier mijn verhalen volgen die ik beleef in Italië. Veel lees plezier alvast! Lia Schenk

Actief sinds 11 Dec. 2012
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 12429

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 08 Februari 2013

Stage in Italië

11 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: