Weekend met mijn ouders - Reisverslag uit Pistoia, Italië van Lia Schenk - WaarBenJij.nu Weekend met mijn ouders - Reisverslag uit Pistoia, Italië van Lia Schenk - WaarBenJij.nu

Weekend met mijn ouders

Blijf op de hoogte en volg Lia

11 December 2012 | Italië, Pistoia

Tijd om weer een nieuw berichtje te sturen, zijn veel leuke dingen gebeurt afgelopen week!

Vorige week was het Sinterklaas, en we hebben een heerlijke chocolade letter in onze schoen gehad! De vriend van Lisa had die meegenomen naar Italie want die was de week hiervoor in Italie! Superleuk en lekker!
Deze week hadden we ook een kleine foto wedstrijd van CSCS, De Deense meiden, Spaanse jongens en meiden en wij Nederlanders konden daar aan mee doen. Je moest 4 foto’s opsturen met een beschrijving wat jij allemaal hebt meegemaakt in Italie, en hoe jij deze ervaring ervaart. Donderdag avond hadden we de uitslag gekregen, en jaja, de 1e plek is veroverd door Lia Schenk! Helemaal leuk natuurlijk! Hiermee heb ik een beker en 50 euro gewonnen!
Na de uitslag zijn we met alle Denen, Spaanse en Nederlanders uiteten geweest in een Pizzeria, onze mentor Dorota was ook met ons mee!

Vrijdag kwam mijn familie aan in Pistoia, Het sneeuwde behoorlijk hard hier, het was ook meteen helemaal wit. Wat blijkbaar niet heel vaak gebeurt want alle Italianen keken vol bewondering naar buiten toe. In de avond rond een uur of 6 kwam mijn familie aan op station Pistoia, hierna zijn we naar hun hotel gegaan en even ingecheckt. Toen meteen door naar mijn huis want ik had al wat voorbereidingen gedaan voor het avond eten, we gingen wraps eten! Ik had tiramisu gemaakt als toetje! Jammieee! Daarna nog wat geklets en toen zijn ze terug naar hun hotel gegaan!

Zaterdag zijn we naar Florence geweest. Eerst een klein rondje over de markt in Pistoia en toen naar het station! In Florence hebben we heeeel heeeel veel gelopen! We zijn op de mooie plekjes in Florence geweest, en we hebben een of andere toren beklommen en zijn in een kerk geweest. We hebben daar ook een klein hapje gegeten en een ijsje gehad. Erg lekker. Toen weer op de trein naar huis en zijn we in Pistoia gaan eten! Bij een heerlijk restaurant waar ik al eens eerder heb gegeten! We hadden een lange dag gehad en ik was ook behoorlijk moe, na het eten hebben me ouders me thuisgebracht en toen zijn we gaan slapen!

Zondag zijn we naar Pisa geweest. Het is een hele rit naar Pisa dus we moesten vroeg met de trein. In Pisa hebben we de toren van Pisa beklommen, het voelt heel gek omdat hij zo scheef staat, het lijkt telkens alsof je omvalt. We hebben daar ook een heerlijke warme chocolademelk gehad met slagroom! We hebben nog beetje rondgelopen in Pisa en daarna zijn we weer terug gegaan naar het station! In Pistoia weer in hetzelfde restaurant gegeten als zaterdag. Was alweer erg lekker! Daarna zijn we naar me huis gegaan en hebben we daar nog een spelletje gedaan en een kopje thee aangezien het behoorlijk koud is in het huis. Toen zijn ze weer naar hun hotel gegaan, en morgen gaan ze alweer naar huis toe.

Maandag hebben we de tassen ingepakt en ik heb nog heel veel dingen kwijt gekund in de koffers van me ouders. Dat scheelt weer bagage meenemen! Erg handig.
Toen heb ik ze afgezet op het station van Pistoia, en toen gingen ze weer naar het vliegveld toe! Het was een heel leuk weekend en heb er erg van genoten!

Toen ze weg waren ben ik weer naar huis gegaan en heb ik nog even So you think you can dance gekeken met Joyce! Daarna wat gegeten en toen hadden we alweer Italiaanse les. Dit was onze 1na laatste Italiaanse les… =( Volgende week is de laatste wat erg jammer is. Na de kerst hebben we dus geen lessen meer. Deze dag, 10-12-12, heb ik trouwens ook een half jaar met Jesper! =D

De foto’s van dit weekend komen er nog op, die zijn allemaal nog in verwerking!

Ciao Ragazzi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lia

Vanaf 2 september tot 8 februari ben ik te vinden in Italië. Ik ga hier op stage voor school. Ik doe de opleiding grafische vormgeving in Hoorn op het Horizon College, aankomend jaar zit ik in de 3e klas, dus heb nog 2 jaar te gaan! In Italië zit ik samen met nog 2 andere klasgenoten en iemand van een andere vormgevers opleiding op onze school. Je kunt hier mijn verhalen volgen die ik beleef in Italië. Veel lees plezier alvast! Lia Schenk

Actief sinds 11 Dec. 2012
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 12480

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 08 Februari 2013

Stage in Italië

11 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: