19-10-12 - Reisverslag uit Pistoia, Italië van Lia Schenk - WaarBenJij.nu 19-10-12 - Reisverslag uit Pistoia, Italië van Lia Schenk - WaarBenJij.nu

19-10-12

Blijf op de hoogte en volg Lia

19 Oktober 2012 | Italië, Pistoia

Lekker rustig weekendje gehouden deze keer. Eigenlijk niks gedaan maar toch ook weer wel! Zaterdag zijn we in de ochtend met Sophia en Joyce naar het oude stageadress van Sophia geweest om de oude fiets van Sophia terug te geven. Sophia en ik gingen op de fiets en Joyce hardlopen. Toen heeft Sophia haar fiets teruggegeven en toen zijn Joyce en ik hardlopend terug gegaan en Sophia op de fiets van mij. Dat was pittig endje, 5 km gefietst en 5 km hardgelopen! Ben trots op mezelf. Toen in de middag hebben we een flinke boodschap gedaan en ff de supermarkt goed bekeken wat er allemaal precies te koop is. Sophia heeft toen een taartblik gekocht en taartmix, en toen we thuis waren heeft ze een overheerlijke chocoladetaart/cake gebakken! Wat was dat lekker zeg! De rest van de dag heb ik mijn gedeelte van de koelkast schoongemaakt en me kastje met pannen en voedsel etc.
Zondag nog redelijk uitgeslapen en ontbeten met wentelteefjes!!! Ze smaken niet zoals in Nederland want het brood is toch echt heel anders, maar het was overheerlijk! Hmmm…. In de middag me kamer schoongemaakt want dat was ook wel weer even nodig, alles weer ff op orde en bekijken wat Jesper allemaal weer mee naar huis kan nemen als hij hier is!

Was een lekker rustig weekend dus. Maandag weer aan het werk in de ochtend en in de middag weer Italiaanse les! Wat is dat toch leuk! Deze les hebben we soort van kookles gehad in het Italiaans, we kregen een recept in het Italiaans en van tevoren moesten we eerst een aantal werkwoorden en ingrediënten vertalen naar het Engels. Daarna zijn we begonnen met het bereiden van de Tiramishu! Wat is dat onwijs makkelijk om te maken zeg! En het was ook super lekker!!! Ga het zeker nog een keer maken, alleen beetje jammer dat we geen mixer in het huis hebben.

Dinsdag was een lange werkdag, een heeeleee lange werkdag! In de ochtend begonnen om 9 uur en in de avond was ik kwart over 10 klaar. We moesten een proef maken voor een brochure en die moest die dag af. De dag erna zou ik in eerste instantie later mogen beginnen zodat ik kon uitslapen, maar toen kwam de grote baas met een andere opdracht dus moet ik een uur eerder beginnen dan normaal.. Dus woensdag weer vroeg uit de veren. Gelukkig kreeg ik die middag vrij zodat ik ff lekker rust had. Tijd om ff boodschappen te doen en eens een keer op tijd eten. In de avond nog ff hard gelopen met Joyce, wat zijn we goed bezig!

Eind van deze dag is het alweer weekend. Lekker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lia

Vanaf 2 september tot 8 februari ben ik te vinden in Italië. Ik ga hier op stage voor school. Ik doe de opleiding grafische vormgeving in Hoorn op het Horizon College, aankomend jaar zit ik in de 3e klas, dus heb nog 2 jaar te gaan! In Italië zit ik samen met nog 2 andere klasgenoten en iemand van een andere vormgevers opleiding op onze school. Je kunt hier mijn verhalen volgen die ik beleef in Italië. Veel lees plezier alvast! Lia Schenk

Actief sinds 11 Dec. 2012
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 12435

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 08 Februari 2013

Stage in Italië

11 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: