Weekend met Jesper! - Reisverslag uit Pistoia, Italië van Lia Schenk - WaarBenJij.nu Weekend met Jesper! - Reisverslag uit Pistoia, Italië van Lia Schenk - WaarBenJij.nu

Weekend met Jesper!

Blijf op de hoogte en volg Lia

01 November 2012 | Italië, Pistoia

Vrijdag middag was Jesper aangekomen op het vliegveld in Pisa, daar stond ik hem op te wachten en gingen we weer met de trein terug naar Pistoia. We ouden om 4 uur in de middag aan moeten komen in Pistoia maar de trein die bleef nog anderhalf uur stil staan omdat er iets kapot was…. Dat was wel even jammer maar we zijn heelhuids aangekomen! We zijn ingecheckt in het hotel en toen gingen we lekker uit eten! Overheerlijke Pizza gegeten en daarna even snel mijn koffertje opgehaald en terug naar het hotel gegaan om daar mijn zelfgemaakte tiramisu op te eten! Erg lekker!

Zaterdag hebben we heerlijk uitgeslapen en nog net op het nippertje wat mee kunnen pakken van het ontbijt! Deze dag regende het pijpenstelen dus we hebben niet zo heel veel gedaan. Even naar de supermarkt geweest om een paraplu te halen voor Jesper en wat eten en dat hebben we daarna in het huis opgegeten! Toen nog eventjes gezeten in de woonkamer van het huis en daarna zijn we weer terug naar het hotel gegaan! Nog wat gegeten en toen was de dag alweer snel om. Zondag is het waarschijnlijk beter weer!

Zondag zijn we op tijd opgestaan, want vandaag gingen we naar Florence toe! Eerst weer heerlijk een ontbijtje waar ze overigens heerlijke sap hadden! En toen naar het treintje toe op naar Florence. Vandaag regende het evengoed, maar wel al iets minder dan de dag ervoor. We hebben lekker een rondje gelopen en zijn naar de mooiste plekjes van Florence geweest! Nog even een hapje gedaan ergens en toen zijn we weer naar huis gegaan. Daarna weer uit eten geweest en natuurlijk weer pizza gegeten!

Maandag zijn we weer op tijd opgestaan om naar Pisa te gaan en de toren te bezichtigen. Het is aan lange trein rit naar Pisa van ongeveer 2 uur. We hebben daar even rondgelopen en langs alle kraampjes gelopen, Jesper heeft nog een leuk Toscane T-shirt gekocht. Deze dag was het ook heerlijk weer! Lekker zonnetje erbij maar het was evengoed wel fris. Daar weer een hapje gegeten en toen alweer richting de trein gegaan want ik moest in de middag ook nog naar Italiaanse les toe. In die tussentijd heeft Jesper even op me laptop gezeten. Na de Italiaanse les zijn we boodschappen gaan doen, want ik ging deze avond koken voor Jesper. We hebben penne met rode saus, gehakt en wat groenten gegeten! Was erg lekker vond ik zelf! Toen alle pannen etc weer afgewassen en zijn we naar het hotel gegaan en daar een filmpie gekeken. Halverwege viel ik al in slaap dus hebben we hem maar uitgezet en zijn we lekker gaan slapen.

Dinsdag ochtend er ook weer vroeg uit, want Jesper moest weer naar het vliegveld toe om Italië weer te verlaten. Weer een ontbijtje gedaan, mijn koffertje terug naar me huis gebracht en toen even uitgecheckt en op naar het vliegveld. We waren al express een uur eerder heen gegaan aangezien de treinen hier niet echt te vertrouwen zijn, maar dat was maar goed ook aangezien we er ongeveer 3 kwartier langer over hebben gedaan. Op het vliegveld koffertje ingeleverd en nog even afscheid genomen en toen moest ik helaas weer met de trein terug.
Toen ik thuis was me koffer weer opgeruimd en bed weer opgemaakt, nog even boodschapjes gedaan en daarna me eten maar weer klaarmaken.

Nu weer heel wat weekjes wachten voordat ik Jesper weer zie! Maar ik heb echt een top weekend gehad en onwijs genoten!

  • 01 November 2012 - 19:10

    Rita:

    Hoi Lia,

    Wat een leuke dagen hebben jullie gehad.
    Wilde even zeggen dat de zwart wit foto prachtig is.
    nog fijne weken
    lieve groet Rita

  • 01 November 2012 - 19:10

    Rita:

    Hoi Lia,

    Wat een leuke dagen hebben jullie gehad.
    Wilde even zeggen dat de zwart wit foto prachtig is.
    nog fijne weken
    lieve groet Rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lia

Vanaf 2 september tot 8 februari ben ik te vinden in Italië. Ik ga hier op stage voor school. Ik doe de opleiding grafische vormgeving in Hoorn op het Horizon College, aankomend jaar zit ik in de 3e klas, dus heb nog 2 jaar te gaan! In Italië zit ik samen met nog 2 andere klasgenoten en iemand van een andere vormgevers opleiding op onze school. Je kunt hier mijn verhalen volgen die ik beleef in Italië. Veel lees plezier alvast! Lia Schenk

Actief sinds 11 Dec. 2012
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 12415

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 08 Februari 2013

Stage in Italië

11 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: